onsdag 19 augusti 2009

I dag skall jag, Lisa, försöka mig på att uppdatera Kims blogg, första och förmodligen den enda gången.. Jag är nere och har gjort min examen i hoppning efter att klarat av den igår kunde jag idag bara njuta av bra ridning, passade även på att knäppa lite kort.

I dag var det Mauro som stod först på tur, Kim hoppade han för Peter och hon var nöjd efter lektionens slut. Näst på tur var det lite dressyr trimming med Optic .
Efter lunch åkte Kim, jag och Gitte för att hämta fyra 2 åriga hingstar från betet, alla skötte sig mycket bra så det gick fort och smidigt. Skönt med så lätthanterade 2 åriga lösdriffthingstar!!
Sen rullade dagen på och Kim hanterade den superduperskänsligaspända men söta och snälla dressyrvalacken Lieherr, gick fint!
Tribond fick lite markarbete i parken, medans Kim red passade jag på att ta både bra och dåliga kort. Men han skötte sig fint, sen var det Flamman, jag tycker att hon gick väldigt bra, riktigt bra!!
Sista hästen för dagen var Marinas lilla Marion, Kim red ner henne till flyinge. Marion ser väldigt rolig ut att rida, Kim gjorde ett bra jobb med henne!

Nu är hästeriet klart för dagen får se vad som händer ikväll?!

Det har varit en rolig dag och jag saknar verkligen flyinge livet, ngt(JÄTTE) avis på Kim ;), men jag har haft 2 roliga dagar här nere och jag tackar Kim för tak över huvudet och trevligt sällskap, i morgon bär det hemåt igen.

Tack å hej
// Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar