onsdag 23 december 2009

23 december o en dag kvar till julafton. Känns verkligen inte som det!

Inatt har jag inte sovit många timmar, fick soleksem av gårdagens solning så jag höll på att klia ihjäl mig! Suck vad det är irriterande att inte kunna sova o vara så himla trött. Kl. 02.00 inatt gick jag upp och duschade i iskallt vatten, bara för att få någonting annat att tänka på. Då hade jag legat vaken sen 22.30! Den kalla duschen hjälpte lite men inte tillräckligt så jag öppnade fönstret bredvid sängen o hoppades att börja frysa mer än det kliade, men inte!
03.00 gick jag och duschade igen. Men jag kan ju inte sova där!
Gick och la mig 04.00 igen efter 1h nerkylning. Då gick det att sova.
06.30 väckning och upp på jobbet!

Dessa hästar ansvarar jag för nu under jul, såhär har dagens schema sett ut;

Natty Flame - hage 4 h, rid Kim 1 h, hw 15 minuter
"Fuxsto" - hage 4 h, rid kim 1 h
Tribond - hage 2 h, lösgalopp
Calle - hage 2 h, rid/hopp Kim 1 h, hw 1h
Carachiljo - hage 2 h, rid Kim 1 h
Larizza - hage 4 h
Bacardi - hage 4 h, vetcheck
Coeleur - hage 2 h, lösgalopp
Zoe - hage 4 h, hw 1 h
Saga - hage 4 h, hw 1h
Utopi - hage 2 h, vetcheck, hw 1 h
Freemantle - hage 4 h
Dinette - hage 2 h, hw 1 h
Camiell - rid Peter 1 h, rid kim 30 min

KRAM
(K)

1 kommentar:

  1. Nä det känns verkligen i te som om det är julafton imorgon! Steker revbensspjäll nu och har just gräddat en ny omgång mjukkaka. Hoppas du får ditt julpaket med mjukkaka och knäck innan det hinner mögla bort på posten. Hoppas du får sova ordentligt inatt tills jag ringer och väcker dig imorgon kl 06.00 igen! Kram vi längtar efter dig! Mamma

    SvaraRadera