tisdag 15 september 2009

Jag är trött på att inte kunna sitta ordentligt i sadeln! Hatar mina skavsår som jag nu haft i 4 veckor! Borde de inte försvinna snart? :/ SUCK!

Idag har jag hoppat Tribond, Mauro och Flamman för Peter. Tribond småhoppade lite efter några hopplediga veckor, pigg o glad! Mauro fick träna omhoppningssvängar på 130 hinder, jävlar (ursäkta ordspråket) vad han hoppade! Riktigt fint :D Flamman gjorde inte ett enda "flamman hopp" idag, hoppas det håller i sig!
Izza hoppade jag själv över några småhinder i ridhuset, hon skall nog bli bra!

Yoshi har gjort debut som ridhäst utomhus och Yassero har gått med på att ha en människa hängandes på sidan.

Calle har gått hopplektion för Astrid. Skuttade över några mycket läskiga hinder, men han skötte sig bra, gjorde några riktigt fina språng :)
Marion hoppade jag själv under kvällen, pigg o glad, jag tror hon måste vara sveriges mest överambitiösa häst.
Camina (f.2006 e.Cardento-Irco Marco äg. Marina Björkman) longerades för första gången idag efter vilan. På fredag är tanken att jag skall försöka rida lite! Spännande! :D

Kram
(K)

2 kommentarer:

  1. Köp tights att ha under ridbyxorna;P

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att man kan kommentera hos dig nu. :)

    Angående skavsår... Ett tips är att prova att ha stringtrosor ovanpå ett par tighta bomullstrosor med ben... Låter lite nasty men funkar eftersom det inte blir samma friktion om man har tyg mellan skinkorna. ;) Haha... Eller så låter man helt enkelt bli att rida ett par dagar, men det kanske inte är ngt alternativ. :P

    SvaraRadera