torsdag 2 april 2009

Hej hej

Efter önskemål tänkte jag nu börja blogga lite och dela med mig av min roliga och lärorika tid på flyinge, samt ge några rapporter om hur det går på gården i norr.

En vecka kvar på den andra praktikperioden sedan återstår endast ett sju veckors examensblock. Alltså 8 av 40 veckor kvar på Flyinge. Det har verkligen gått fort! :/
För er som inte vet gör jag praktiken på Flyinge tillsammans med Emmelie. Vi har idag 6 hästar i Fullblodsstallet, 2 i hoppstallen och 2 i stora hingst.
Mina hästar just nu är:
Carry, 5 år, valack e. Carry Gold - Acord II äg. Flyinge
Rimkus, 3 år, hingst e. Richfield - Don Shufro äg. Flyinge
Cupido, 3 år, hingst e. Cardento-Maraton äg. Flyinge
Xanté, 3 år, hingst e. Santino - Donerhall äg. Flyinge
Baghera, 3 år, hingst e. Cardento - Quito de Baussy äg. VDL
Tribond, 5 år, valack e. Emmerton - Alasca äg. Flyinge (3 dagar i veckan)

Dagens stjärnor blev Rimkus o Baghera!

I Norr verkar allting helt okej, Calle kastrerades i tisdags och har klarat det bra, Clara växer så det knakar. Donna o Corty ser ut som att de svalt en hel rundbal och lite till. Förstår inte hur det skall kunna bli tävlingshäst av Corty igen?
Förvandlingen från ladugård till stall är i fullgång. Golvet är näst intill klart och väggplattorna står på tur.

Nu skall jag cykla till stallet och rida Icy. Calles syster :)

Kram!
(K)

1 kommentar:

  1. Roligt att du gjort en blogg! Ha det så bra, Kram Mamma

    SvaraRadera